Conversie optimalisatie: slimme tips en tricks!

Door de conversie van je website te optimaliseren, zal je uiteindelijk meer omzet genereren. Onder de conversie van een website verstaan we het percentage bezoekers dat een vooraf gedefinieerde handeling uitvoert. Vaak is dit het opvragen van een offerte, het opvragen van een brochure of de aankoop van een product. Er zijn verschillende manieren waarop je kunt voorzien in deze conversie optimalisatie. In dit artikel zetten we een aantal handige tips en tricks voor je op een rijtje. 

#1: zorg voor een duidelijke CTA

Een belangrijke eerste stap in dit proces is het definiëren van de CTA per pagina. Gebruik nooit meerdere CTA’s per pagina. Je kunt een bepaalde CTA wel meerdere keren terug laten komen op de pagina. Belangrijk hierbij is dat de CTA button opvalt bij een bezoeker. Zet de eerste button in het eerste deel van de pagina en de tweede bijvoorbeeld helemaal onderaan. 

#2: laat een klant nog eens terugkomen

Conversie optimalisatie betekent ook dat je een bezoeker die nu geen handeling uitvoert, aan wilt zetten om later nog eens terug te komen. Dit doe je bijvoorbeeld door de bezoeker zich in te laten schrijven voor een nieuwsbrief. In de nieuwsbrief kun je een bepaald product aanprijzen, kun je een geïnteresseerde consument wijzen op nieuwe aanbiedingen, enzovoorts. Op deze manier vergroot je de kans dat de bezoeker terugkeert en alsnog een product afneemt. 

#3: werk aan je vindbaarheid in Google

Het is belangrijk om vindbaar te zijn op de juiste zoekwoorden. Een potentiële klant zoekt met een bepaald probleem in het achterhoofd naar een oplossing. Definieer het probleem wat jij oplost met een product of dienst en zorg dat je op relevante zoekwoorden, passend bij het probleem, gevonden wordt. 

#4: schakel een professional in

Wanneer het lastig blijkt te zijn om de conversie van je website te optimaliseren, loont het om hier een professional voor in te schakelen. Bijvoorbeeld Marco Bouman kan als specialist op het gebied van conversie optimalisatie vast iets voor je betekenen. Deze kan met je meekijken en gericht advies geven over de wijze waarop je op jouw website meer bezoekers aan kunt zetten tot het afnemen van een product. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.