Hoe promoot je je bedrijf?

Heb je net een bedrijf gestart? Al je vrienden en familie weten vast al af van het bestaan van jouw onderneming, maar weet jouw doelgroep het ook? Je wilt natuurlijk dat iedereen jouw bedrijf kent en jouw product of dienst koopt. Maar hoe promoot je je bedrijf nou? Er zijn verschillende manieren om onder de aandacht van jouw doelgroep te komen. Wij geven je een paar voorbeelden.

Social media

Een handige manier om je bedrijf te promoten en in contact te komen met potentiële klanten is door het gebruik van social media. Social media is nu zelfs één van de belangrijkste promotiemiddelen van bedrijven geworden. Tegenwoordig zit namelijk bijna iedereen op Facebook of een ander platform. Wat je zeker moet doen, is een Facebookpagina aanmaken. Op Facebook kan je namelijk advertenties plaatsen gericht op een speciale doelgroep. Op welke social media platforms jij actief moet zijn is een beetje afhankelijk van jouw doelgroep. Richt je je op jongeren? Dan is het handig om ook Instagram en Twitter aan te maken. Richt je je meer op zakelijke mensen? Kijk dan eens naar de mogelijkheden van LinkedIn.

Adverteren

Wanneer heb je voor het laatst iets gegoogled? Vandaag nog? Wereldwijd worden er dagelijks miljoenen dingen opgezocht op Google. Het is dan ook van belang dat jouw bedrijf hoog in de zoekresultaten van Google staat. Want zeg nou eerlijk, we kijken echt niet verder dan de tweede pagina van de resultaten. Je kunt op twee manieren je positie in Google beïnvloeden: door SEO of SEA. Als je net een bedrijf bent begonnen en je al je tijd graag daarin wilt stoppen, kun je het beste kiezen voor SEA. Je kunt bijvoorbeeld een Google Adwords-campagne opzetten. Jouw advertentie komt dan boven alle organische advertenties te staan. En het leuke is: je betaalt per klik. Je kunt zelf de gehele advertentiecampagne opzetten en alles goed in de gaten houden en bijsturen als het moet.

Offline promoten

Niet alleen online is het belangrijk om je bedrijf te promoten, offline is net zo belangrijk. Je kunt verschillende dingen doen om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen.

 

  • Brochures en folders

 

Als er iemand jouw bedrijf bezoekt, is het altijd handig om een folder of brochure bij de hand te hebben. Hier staat precies op wat jouw bedrijf doet. Geef deze aan potentiële klanten en ze zullen jou veel eerder onthouden.

 

  • Bedrijfsvlaggen

 

Heb je een bedrijfspand in de stad? Dan kan het erg handig zijn om bedrijfsvlaggen op te hangen. Door deze vlaggen met jouw bedrijfsnaam en logo erop kom jij onder de aandacht. Mensen die langs lopen of rijden zullen kijken naar de vlag en zullen jouw bedrijf onthouden.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *